Mag je friet chips en pizza's eten nadat je net een beugel hebt?

Ik heb pas geleden een beugel gekregen en wil weten wat voor snacks je wel kan eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.8K

Het beste antwoord

toen ik net een beugel had, kreeg ik echt een waslijst met dingen die ik allemaal wel niet mocht eten. nouja volgens mij bleef alleen brood ofzo nog over, ben gewoon vrolijk verder gegaan met alles eten nergens last van hoor:d je kan gewoon alles eten maar idd, kauwgom kan nog wel is blijven plakken of er blijven dingen achter je stangetjes zitten:p. en ze zeggen dat cola en ice tea ook slecht is je tanden verkleuren dr van ofzo en dan hou je later op de plek waar het slotje heeft gezeten nog zo'n wit plekje over maar heb ik ook niet:P en ik hou enorm van cola en ice tea en is niks misgegaan haha blijf gewoon eten wat je lekker vindt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

In principe mag je alles eten. Maar nootjes en pinda's willen nog wel eens vervelend tussen je beugel blijven zitten. Kleverige snoep ook.

Pas op met cola! dat is heel slecht als je een beugel hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook nog maar net een beugel bij pizza is het het handigste als je de korstjes niet eet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een beugel pas,
En ik eet gewoon alles. Bij het begin
Mag het nog wel eens pijn doen, maar na een tijdje is het over en ben je aan je beugel gewent.
Cola zou ik idd niet drinken is erg slecht. En ik heb veel harde dingen gegeten en er was niks aan de hand. Maar toen
Ik een appel at wat zacht
Was liet er een blokje los, dus ligt
Ook gewoon aan de lijm
Die slecht aangebracht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag in principe alles eten. Je moet wel een appel in kleine stukjes snijden, en je moet oppassen met hard snoepgoed als lolly's (tenzij je zuigt. Niet bijten, want dan kun je een blokje losbreken) en plakkerige dingens als winegums (dit blijft vaak onder het draadje hangen en gaat er lastig tussenuit).
Drinken met koolzuur (prik) mag je eigenlijk ook niet drinken, omdat hiervan de lijm op kan lossen. Af en toe een glas is niet erg, maar laat het dan eventjes staan zodat de prik wat minder is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker! ik heb nu geen beugel meer, maar toen ik er een had ben ik gewoon door gegaan met alles te eten. alleen kauwgom kan aan je beugel blijven plakken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,
Er word afgeraden om sommige dingen te eten,
maar je zou gewoon alles kunnen eten.
Zelf heb ik ook een beugel, en zelf kauwgum eet je zonder problemen.
Wel zou ik inderdaad een appel in stukjes snijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan altijd je orthodontist bellen. je kan als je het echt niet meer weet een eerdere afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik een slotjesbeugel had heb ik gewoon alles kunnen eten zoals ik voorheen ook deed, alleen de eerste paar dagen was het wel pijnlijk en oppassen met hard voedsel zoals chips en korsten van brood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alleen liefst geen harde dingen, dat voelt echt niet lekker aan