hoe kun je zelf lekkere thee maken met fruit uit de supermarkt/groenteboer?

dus dat je gewoon fruit haalt bij de supermarkt, kun je daar dan zelf goeie thee van maken en hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Thee maak je van gedroogde blaadjes (echte thee, rooibos, brandnetel, paardenbloem, guldenroede, verbena), van gedroogde vruchten (rozenbottel, banaan, perzik, framboos), gedroogde bloemen (hibiscus, kamille, jasmijn) of andere gedroogde plantendelen, zoals kaneel. Vaak is echte thee gearomatiseerd met die andere plantjes.

Het kenmerk van thee is nu juist dat je het van gedroogde planten maakt. Door het drogings- en fermentatie- en andere bereidingsprocessen ontstaan de specifieke smaken van de diverse theesoorten die vrijkomen door ze in heet water te laten trekken. Vers fruit zal lang die rijke smaak niet hebben en eerder gewoon naar het betreffende fruit maar wel als erg slap vruchtensap smaken. Maar je kunt voor een beter resultaat dat fruit natuurlijk gewoon drogen. Kant en klaar gedroogd fruit kan natuurlijk ook maar is vaak doortrokken van toegevoegde suiker, hetgeen natuurlijk geen probleem is als je je thee toch al met suiker drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hmm.. probeer eens druiven te pellen en ze in water te laten koken, dan verwijder je die stukjes fruit, het water kun je opdrinken als het wat afkoelt. Je kunt er eventueel suiker toevoegen. Smakelijk ! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beter kunt proberen met gedroogd fruit, appeltjes , of abrikozen en dan wat blaadjes munt erbij.
Zakjes gedroogd fruit koop je ook bij groenteboer of supermarkt.
Misschien voor een beetje meer pit ook gewone theeblaadjes toevoegen
anneliez