Weet iemand waar je het worstje/vleesje cevapcici kunt kopen? laatst eentje gehad echt zo lekker. Het is buitenlands en moeilijk te vinden.

Toegevoegd na 49 minuten:
Recept is prima om te hebben, maar het is niet hetzelfde iedereen maakt het net wat anders.
Wil graag weten waar je ze kunt kopen, en niet elke zelfde winkel heeft ze. Dus de plaats is ook wel handig waar ik wezen moet. (Woon in Arnhem dus ergens daar of omringende woongebieden).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Sommige Turkse slagers hebben vergelijkbare worst.

Je kunt het ook zelf maken:

* 2 uien
* 2 teentjes knoflook
* 1 ei
* 500 gr rundergehakt (of 250 gr rund en 250 gr lam of 250 gr varkensgehakt)
* zout
* peper
* 3 eetlepels fijngehakte peterselie
* 1 eetlepel tomatenpuree
* 1 eetlepel mosterd
* snufje cayennepeper
* 2 eetlepels bloem
* olie, om in te bakken

1.
De knoflook en uien fijnhakken. Meng dit met het ei en het gehakt. Met zout, peper, peterselie, tomatenpuree, mosterd en cayennepeper mengen. Vingerdikke worstjes vormen en door de bloem halen.
2.
Olie in een pan verhitten en de Cevapcici aan beide kanten 5 tot 6 minuten bakken. Ze moeten van buiten bruin zijn, maar van binnen nog sappig. Je kunt ze ook op de grill of bbq bereiden, vet dan wel het rooster goed in.

Bron: http://allrecipes.nl/recept/4629/cevapcici.aspx

Hier staan nog veel meer recepten: http://www.smulweb.nl/recepten/&query=cevap&sorteer=beoordeling_up

Ook een recept voor de kruidenmix alleen:
1 theel. peper, 3/4 theel. knoflookpoeder, 1 theel. paprikapoeder, 1 theel. suiker, 1/4 theel. nootmuskaat
Per 100 gr. vlees heb je 1 theel. mix nodig (of meer als je dat lekker vindt).
http://www.smulweb.nl/recepten/1121038/Cevapcicikruiden

Eet smakelijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In de supermarkt (iig Jumbo) verkopen ze zakjes kruidenmix voor gehakt in de smaak cevapcici.. dus je kan het zelf maken ; -)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verstegen gehaktmix cevapcici bij bijna alle supermarkten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de lidl in de vriezer, moet je alleen even opwarmen!! Heerlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aldi heeft ze ook.
De Keurslager verkoopt ze ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad liggen ze bij de Aldi, Lidl en Jumbo in grote plastic verpakkingen in de diepvries. Er zitten er dan ongeveer 40 in. Mocht jouw Lidl of Aldi in Arnhem ze niet hebben, informeer dan bij de bedrijfsleider welke vestiging bij jou in de buurt ze wel in het assortiment heeft. Succes en eet smakelijk alvast. Ik heb zelf altijd een voorraadje achter de hand voor onverwacht bezoek. Met rauwkost, knoflooksaus en versgebakken brood heerlijk voor een snelle maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze laatst gekocht bij de Makro in Beverwijk