hoe lang doet de yoghurtmaker van Tristan over de bereiding ?

In de handleiding van de yoghurtmaker van Tristan staat :

"afhankelijk van de gebruikte melk duurt het 8 a 15 uur om goede yoghurt te verkrijgen" en ook: "als de bereidingstijd is verstreken schakelt de yoghurtmaker automatisch uit"

Toegevoegd na 1 minuut:
Tristan moet zijn: Tristar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

8 tot 15 uur dus. Maar dat is niet zozeer de yoghurtmaker; dat is vooral het werk van de melkzuurbacterieen en hoeveel materiaal die hebben om zich voort te planten. Het apparaat zorgt alleen maar voor de optimale temperatuur. (Zonder yoghurtmaker gaat het namelijk ook prima, met wat plastic bekertjes en een goede container).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, in de tropen heb je zeker geen yoghurtmaker nodig! Maar lukt dat bij oud-hollandsche kamertemperatuur ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe hoog je kachel staat ;-) Mijn oma maakte vroeger zelf altijd yoghurt en die had niet eens entrale verwarming, dus ja, het moet kunnen. Net als oliebollenbeslag laten rijzen ; gewoon in een warme ruimte of desnoods een lauwe oven.