Hoe is het toch mogelijk dat Euroshopper koffie ongeveer 2.70 per kilo kost, en Douwe Egberts bijvoorbeeld bijna 10 euro?

Dat is bijna 4 keer zo duur! Een beetje meer betalen voor een A-merk okay, maar een factor 4?

Ik drink het en het is een prima koffie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

1) Je betaald voor het merk net zoals Jack-Jones, Bjorn Borg etc.
2) Soms zijn deze merken qua kwalitieit beter dan goedkopere
3) Mischien zijn die goedkope gemaakt door arbeiders uit het buitenland en die duurdere door robots of iets anders

Toegevoegd na 50 seconden:
BTW, Vind ook die goedkopere koffie lekkerder ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koffie gemaakt door robotten? Zet Terminator 4 eens af...
Het betreft hier marktsegmentatie. Het is dezelfde koffie, maar er worden twee doelgroepen bereikt:
- de klanten die bereid zijn te betalen voor het merk
- de klanten met een minder groot budget