Hoe maak ik een echt romige dressing die niet zuur smaakt maar toch calorie-arm is. Dus niet op basis van yoghurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan de yoghurt vervangen door soja-yoghurt, van bijv. Arla of Alppro. Dan zijn er dressings zet.

http://www.mijnreceptenboek.nl/ingredienten/zuivel/yoghurt.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Wat is in dit geval dan het nut om gewone yoghurt te vervangen door soya-yoghurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoelt bamibal dat soya-yoghurt niet zuur is. Indien dat zo is dan ben ik al een stukje verder. Nu nog de rest van de ingrediënten voor "de" dressing.
Dan zou je room culinair light van Campina kunnen gebruiken, die bevat 8,3% vet.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is behoorlijk veel vetter dan yoghurt.
Amadea
12 jaar geleden
Ja, maar de vraagsteller wil geen yoghurt gebruiken en wel een roomsmaak krijgen. Dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met weinig calorieen.
Als je een echt romige dressing wil, maar niet de calorieën van room, zou je sojaroom van Alpro kunnen gebruiken. De AH verkoopt dat en misschien andere supermarkten ook wel. De caloriearmste heet Light Cuisine.
Nog niet echt caloriearm, maar het bevat wel véél minder calorieën dan met gewone room terwijl het eigenlijk even lekker is.

Toegevoegd na 6 minuten:
De light cuisine bevat 5% vet. Als ik zo een beetje op internet kijk zie ik bij room vetpercentages van 20 tot 50%, dus wat nou normaal is weet ik niet, maar die light cuisine zit er in ieder geval duidelijk een heel stuk onder.

Toegevoegd na 29 minuten:
Vergelijking met Campina Room culinair Light (volgens calorielijst.nl):

Campina Room culinair Light per 100 ml:
113 kcal
Vet 8,3 g
Verzadigd vet: 5,9 g

Alpro Light Cuisine per 100 ml:
72 kcal
Vet 5,2g
verzadigd 0,7g
cholesterol 0 mg

Dus 37% minder vet, 36% minder calorieën, en 88% minder verzadigd vet ("slecht" vet).
Ik weet wel welke ik ga nemen ;)