Hoe voorkom je dat kruidnootjes zacht worden?

Als sint en piet bij de open haard gestrooid hebben (strooigoed of alleen kruidnootjes), dan zijn de kruidnoten 's ochtends altijd al zacht. Het enige wat helpt is om het in een zakje te "strooien", maar dan is de lol er wel een beetje vanaf. Wie heeft er een goede tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dan is het te vochtig in je kamer. Leg er eens een taai taai pop naast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een suikerklontje naast elke kruidnoot haha
Misschien heb je nog ergens een oude / reserve jutezak liggen? Knip die in stukjes en naai ze dicht zodat je kleinere zakjes krijgt. Stop de oorspronkelijke verpakking vervolgens in dit zakje. Dan is het toch iets stijlvoller. De zakjes kun je eventueel nog aan boord van een zelf geknutselde stoomboot leggen, mocht je daar tijd voor en zin in hebben. Anders kan ik je alleen maar adviseren om vlak voor de kinderen opstaan pas te strooien of je toevlucht te nemen tot ander snoep. Overigens kunnen zacht geworden pepernoten vermengd met een beetje water prima dienst doen als paardenvijg, zo weet ik uit mijn ervaring als hulpsinterklaas. Doet het erg leuk op een krant midden in de kamer, met een excuusbriefje van de sint ernaast....