wat doe je tegen een hongerklap?

Na een nachtdienst krijg ik altijd een verschrikkelijke trek ondanks dat ik toch 3 maaltijden heb gegeten tijdens m'n dienst.

Dit is verschrikkelijk ongezond, wat doe ik hieraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (5)

Je kunt dit voorkomen door het aan vullen met behulp van energiedranken, mueslirepen of een granenbiscuit.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hongerklop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hongerklap heeft vaak te maken met een gebrek aan suiker. Bij wielrenners komt het vaak voor, omdat die er heel veel van verbranden tijdens het fietsen. Ik weet dat zij heel vaak cola drinken om dat op peil te houden. Ook hebben ze vloeibaar (heel erg zoet) voedsel in die pakjes zitten. Ze eten voor ze gaan rijden ook heel veel pasta's omdat daar veel koolhydraten inzitten. En die worden ook weer omgezet in suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem iets te drinken en wacht eventjes twintig minuten.
meestal neemt de trek dan wel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat je tot een uur of 7 moet werken.
Probeer dan je warme maaltijd om een uurtje of 5 te nemen.
Je kunt het misschien ook opvangen door je warme maaltijd thuis te pakken en in de nacht alleen maar broodmaaltijden, eventueel een koude pasta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon toegeven aan die hongerklap. Je lichaam vraagt er tenslotte om. Het lijkt me ongezonder om de honger te negeren. Als ik dat doe krijg ik braakneigingen. Ik eet de hele dag door kleine beetjes. En geen 3 maaltijden per dag. ik eet veel sultana s en veel brood tussen door. Appels en andere zure dingen vermijd ik zoveel mogelijk omdat ik daar juist nog meer honger van krijg. En ik neem ook vaak een flesje ontbijt drink, dat stilt ook vaak de stevige trek wel voor een tijdje