Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat het virus ook mensen zou kunnen besmetten.

Maar goed, wat niet zo is, kan nog komen - maar zolang er géén officiële waarschuwing wordt gegeven, kun je het vlees gerust eten.

Ik ben trouwens van mening dat er regelmatig 'nieuwe' virussen de kop opsteken waar wij helemaal geen weet van hebben en het 'besmette' voedsel gewoon eten zonder er ziek van te worden. Of er wel ziek van worden, maar dat je dan niet weet dat het door een (wellicht nog onbekend) virus komt.

Kortom: gewoon lekker blijven eten, dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet, als we alles moeten geloven dat we dood gaan, dan was je nu dood gegaan door komkommers, en weet ik veel wat. Ik zou wel wat voorzichtig aan doen, maar echt onveilig is het niet. en als je het echt niet zeker weet, gewoon niet eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste 'vijand' is ons geloof in alles wat men vanuit onwetendheid of ongeloof als onveilig bestempeld.

Als jij geen vertrouwen hebt in een voedingsmiddel dan zal het jou 'besmetten' en als jij in balans met met jezelf en dus vertrouwen hebt in een voedingsmiddel dan zal het jou niet besmetten.

Is het jou nog niet opgevallen dat er altijd maar een minderheid getroffen wordt door zogenaamd besmette of onveilige voedingsmiddelen?
En hoe vaak is men nadien niet tot de vaststelling gekomen dat het fenomeen overroepen werd?
Paniek politiek noem ik dat.

Er is volgens mij geen enkele reden om rundvlees meer te argwanen dan eender welk ander vlees.

Het staat jou natuurlijk vrij om vegetariër te worden... maar dan stuit je daar ongetwijfeld weer op andere perikelen hoor.

Eet Smakelijk!