Waarom zitten champignons in zo'n onhandig plastic bakje dat men amper open krijgt en al helemaal niet meer dicht ?

Waarom zitten ze niet gewoon in een bakje dat hersluitbaar is, en waarom zit het huidige dekseltje ( lijkt wel ) aan het bakje vastgesmolten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het de goedkoopste manier, maar je hebt gelijk.. Het bakje van cherrytomaten zou er perfect voor zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

omdat champignons niet luchtdicht bewaard kunnen worden zitten er gaatjes in de deksel. Het zit er stevig op zodat voorkomen wordt dat ze er constant af vallen. Je krijgt de deksel er niet meer op omdat je hem er helemaal af trekt. Je kunt beter slechts 1 kant opentrekken en de andere kant laten zitten, dan sluit ie vanzelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden zoveel champignons ingepakt.
Een handig bakje die ook hersluitbaar zijn veel duurder. Daar vandaan die onhandige goedkoop bakjes worden gebruikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten kunnen ademen, ze zijn zeer fragiel en teer... Dus afsluitbaar is geen goede optie... En waarom er voor zulke dom geconstrueerde bakjes is gekozen is mij ook een raadsel... Het enige dat ik kan bedenken is dat het moeilijk open gaat is dat men het een beetje wil verzegelen anders maakt iedereen een bakje open om te kijken of er onderin ook goede champignons zitten...
Daarom heb je ook die nog veel dommer geconstrueerde blisterverpakkingen die je helemaal niet open krijgt als alleen met een groot slagersmes...

Dus een beetje verzegeling tegen ongewenst openen in de winkel... En hersluitbaar is niet ook nodig want meestal maak je alles tegelijkertijd klaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik maak dus zelden alles op, want meestal kook ik voor mezelf en ik neem nooit champignons als hoofdmaal.
ik ben er een paar weken geleden, rijkelijk laat, maar dus nog eerder dan jij, achter gekomen, dat het dekseltje van een bakje champignons ondersteboven weer op het bakje past om m te hersluiten.. Best wel handig eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben dit meteen gaan proberen, maar passen kan ik dat niet noemen hoor. Men kan het er wel op leggen, ALS er genoeg champignons uit het bakje zijn. Wanneer er meer dan een bodempje over is dan past t al niet meer omdat het dekseltje dan op de hoogst gelegen champignon balanceert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm inderdaad, je moet wel ongeveer de helft opmaken, anders past het niet.. maar toch, beter dan niks!
Ik denk omdat champignons erg kwetsbaar zijn en men geen risico wil lopen dat het bakje open gaat en dus de champignons kunnen kneuzen.
Verder is hersluiten nauwelijks nodig omdat je ze toch nooit erg lang kunt bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het de goedkoopste manier is om de champignons vers te houden.Het zijn inderdaad ondingen die dekseltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de champignon voor het merendeel uit vocht bestaat,moet hij tegen uitdroging beschermd worden,en door dit plastic bakje met gaatjes kunnen ze mooi ademen,maar lastig voor de consument,ik haal ze meestal zo bij de kweker en dan krijg je ze gewoon in een papieren zak,wat minder rommel geeft en beter is voor het millieu,ik vergelijk het gewoon met de komkommer waar ook zo,n plastic folie omzit en dat je er moeilijk afkrijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt mij dat 'iets' juist in een bakje met gaatjes uitdroogt?! En is het niet zo dat champignons juist vocht aantrekken en dat dat ook de reden is dat je ze schoon moet borstelen en niet onder de kraan moet houden? Beetje tegenstrijdig antwoord.
Het is slim: op deze manier eet je sneller alle paddestoelen op.
Dan koop je steeds een nieuw doosje en de kweker wordt rijk.