Wat kun je eten om je huid eerder te laten herstellen?

Dus voedingmiddelen die bijv. acne verbeteren.

Toegevoegd na 6 dagen:
Vind het moeilijk om beste antwoord te kiezen, dus heb iedereen een plusje gegeven.
Ga de tips zeker proberen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (4)

Vooral zink is belangrijk voor de huidcellen. Zink zit veel in zonnebloem- en pompoenpitten, sesamzaad, noten, soja, peulvruchten,volkorengraan. Zink verlies je als je te veel verzurende producten eet ( koffie, suiker, witte bloemproducten en ongezond voedsel)
Een tekort aan zink kan je herkennen aan acne, eczeem, striae en slecht helende wondjes.

Toegevoegd na 14 minuten:
Deze klachten kunnen echter ook ontstaan door allergieën,
teveel omega 6 vetzuren en tekorten aan vitaminen en mineralen.

Het beste voor een gezonde huid;
Drink voldoende water/groente sappen of kruidenthees.
Zo'n 1½ liter per dag. Laat koffie en zwarte thee staan.

Eet dagelijks 300 gr. verse groenten minimaal. Hoe meer kleuren hoe beter en rauw, stomen of roerbakken heeft de voorkeur.

Eet 2 stuks fruit dagelijks en ook hier geldt, elke dag anders en ook weer veel kleuren.

Eet minder dierlijke producten. Max. 3 keer vlees per week
en laat de melkproducten zoveel mogelijk achterwege .

Eet vele kleine visjes zoals sardientjes, ansjovis enz. Hier zit weinig gif in.

Als je maar voldoende gezonde voeding eet en daarnaast een supplement met veel anti-oxyanten erin (Vit. A,C en E
en selenium )zal dat zeker aan je huid te zien zijn.
amc
12 jaar geleden
Vette vis
Vette vis bevat vetzuren die de waterdichtheid van de huid bevorderen en die ontstekingen tegen gaan. Vette vis bevat veel Omega 3 vetzuren, EPA en DHA

Zonnebloempitten
Als je huid ruw, droog en velt dan zijn zonnebloempitten een goed middeltje. Ze helpen de huid waterdicht te houden en zijn goed voor eczeem, droge plekken en een droge huid. Ze bevatten zink, eiwitten, omega 6 vetzuren en vitamine E

Advocado’s
Ook advocado’s bevatten voedingsstoffen die wondjes sneller laten genezen. In advocado’s zitten veel vitamines
E en enkelvoudige onverzadigde vetzuren in .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar acne heel erg van op knapt,
zijn biergist pillen verkrijgbaar bij
de drogist.En daar naast veel verse
groente.
12 jaar geleden
Door regelmatig karnemelk te drinken kan ook acné verminderen of zelfs verdwijnen.
Dit komt omdat karnemelk een positieve uitwerking heeft op de zuurgraad van de huid.

Toegevoegd na 19 seconden:
http://www.paranormaaladviespunt.nl/Gezondheid/voedingsmiddelen.html