Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand enig idee hoeveel calorieen in zo'n pannenkoekje zitten?

Je eet deze pannenkoekjes samen met pekingeend, zie foto. maar ik kan nergens vinden hoeveel calorieën zo'n pannenkoekje bevat. staat ook niet op de verpakking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals AlphaLimaSierra stelt, waarschijnlijk zit de voedingswaarde toch in de orde van grootte van een 'gewone' pannenkoek, maar het kan in feite alle kanten op, omdat de samenstelling toch heel anders is dan die van een traditionele pannenkoek.
Ik denk dat de uiteindelijke caloriewaarde waarschijnlijk tóch hoger zal zijn, omdat deze pannenkoeken (althans als je de ingrediëntendeclaratie moet geloven!) geen ei bevatten, en dan heb je automatisch meer olie nodig om het geheel te binden voor het fatsoenlijk kunnen bakken.
Ik zou het eerder vergelijken met een tortilla of wrap, en dan kom je, afhankelijk van merk en soort op waarden tot 320 Kcal/100g.
... maar het kan ook zomaar zijn dat ze toch zonder ei en met heel weinig olie tóch het product kunnen maken, en dan kom je tot waarden zo laag als 120 Kcal/100g.

Gewoon heel moeilijk om met zekerheid te zeggen!
Ik zou zeggen: als na het ontdooien voelt de pannenkoek vet, dan is het waarschijnlijk richting de 300, anders toch richting de 100.

Zelf vind ik de voedingswaarden uit de site Voedingswaardetabel een stuk betrouwbaarder dan van andere sites. Nadeel is dat deze waarden niet merkgebonden zijn, maar gemiddelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het idd waarschijnlijk richting de 120. ... maar ja, schrale troost, als je deze pannenkoeken met een Peking eend gaat eten, want dat is een ware caloriebom!! :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nader inzien...
... als je pannenkoeken héél droog aanvoelen na het stomen, dan hebben ze ook weinig water in de samenstelling (komt doordat ze geen ei gebruiken dat water vastbindt), en dan kom je toch met een relatief hogere caloriewaarde per 100g.
Meer of minder water verandert niets aan het aantal calorieën per stuk, maar wel uitgerekend per gram.

Andere antwoorden (1)

je kunt deze pannenkoeken vergelijken met de normale gebakken pannenkoeken, die je ook wel bij de supermarkt tegenkomt.

210 kcal per 100 gram volgens de caloriewijzer
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding