Van wat voor kippen wordt het vlees van KFC gemaakt?

Ik heb laatst van mijn partner gehoord dat de kippen namelijk meerdere poten zouden hebben en dus genetische gemanipuleerd zijn?!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Nou dat is niet waar hoor! Vraag je partner eens om bewijs (dat is er niet).

KFC kippen zijn gewone kippen en waarom je een product wat makkelijk groot te brengen is (kippen) genetisch zou manipuleren is mij een raadsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, dat kan ook nog ;-)
KFC als onderneming houdt zelf geen kippen en slacht ze ook niet. Ze kopen het verse kippenvlees uitsluitend bij gecertificeerde leveranciers die onderworpen zijn aan de strenge kwaliteitscontroles van KFC. De slachterijen zijn halal gecertificeerd.
KFC neemt het dierenwelzijn serieus en werkt enkel samen met toeleveranciers die alle dierbeschermingsrichtlijnen en de wettelijk voorgeschreven EU-richtlijnen hierover in acht nemen.

Aangezien bovenstaande informatie op hun website staat ga ik ervan uit dat het geruchten zijn, bedoeld om de keten in een slecht daglicht te stellen...
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet vervelend bedoeld, maar wat zegt zulke informatie nou? Welk bedrijf heeft niet van die 'alles is rozengeur en manenschijn'-verhaaltjes op z'n website? Welk bedrijf schrijft niet dat hun producten voldoen aan hun strenge kwaliteitscontroles? Zeker als ze hun methode aanprijzen met positieve punten die in feite gewoon normaal zijn ("Kijk hoe goed wij bezig zijn, we werken zelfs alleen samen met leveranciers die zich aan de wet houden.") en vage, niet toegelichte feiten (welke dierbeschermingsrichtlijnen? ), hoeft dat niets voor te stellen. Sowieso zijn er wel vaker bedrijven geweest die hun dierlijke producten aanprijzen als zeer diervriendelijk, die dan na protest van dierenorganisaties van de rechter hun teksten moeten aanpassen, omdat het gewoon mishandelde dieren zijn. Niet dat ik dat van kippen met meerdere poten geloof natuurlijk, maar hun eigen reclamepraatjes zijn natuurlijk geen bewijs.
Alle kippen hebben 2 poten, dus ze hebbensowieso meerdere poten. Wat je vriend zegt, klopt helemaal niet. Waar heeft hij die informatie vandaan?