Kan je ingevroren slagroomsoesjes snel (en goed) ontdooien in de magnetron?

of tast dat de smaak aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.4K

Het beste antwoord

Nee hoor, niet in de magnetron doen, de slagroom wordt dan ook te zacht.

Leg ze op een rooster of zeef in plaats van op een bordje,
want op een rooster ontdooien ze ook aan de onderkant sneller.
op een bordje duurt dat lang aan de onderkant.
Succes en geniet ervan :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om ze lekker te houden zou ik ze niet in de magnetron ontdooien, ze worden een beetje klef, tenminste dat is mijn ervaring.
Als je ze snel wilt ontdooien haal ze dan uit de doos en leg ze los van elkaar, ze ontdooien dan sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat gaat niet lukken. De soesjes worden slap en taai, en de slagroom loopt eruit.
Het handigst is 't om ze op kamertemperatuur te laten ontdooien. Je moet er helaas geduld voor hebben, want in bevroren toestand zijn ze ook niet lekker.
Amadea
11 jaar geleden
snel willen ontdooien is niet een goed plan

het beste kan je ze gewoon uit de vriezer halen en op kamertemperatuur laten komen op een bordje.
haal uit de verpakking wat je nodig hebt en het duurt echt niet lang.
je kunt het proberen, maar het werkt niet ontdooien in de magnetron met soesjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan ze op 350 Watt voor 15 seconden in de microgolf steken en dan verder laten ontdooien in een gesloten oven.
Op die manier gaar het veel vlugger dan in omgevings- temperatuur en het tast de smaak niet aan en worden niet taai of rubberachtig.