Lambada is een aardbei voor de fijnproevers. Het is een aardbei die vooral in het voorjaar (april en mei) beschikbaar is. Zijn smaak is overtuigend. Het ras is ontwikkeld in Wageningen en sinds 1982 op de markt. Wordt vooral aangeboden in speciaalzaken.

Aangezien het dus een Nederlandse aardbeisoort is zal je de naam ook op z'n Nederlands uit moeten spreken. Ik zou zeggen: met de klemtoon op de tweede lettergreep: lam-bá-da.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk weer, bedankt..