Kan ik ananas invriezen?

Het is ananas uit blik. Ik heb heel wat over en vindt het zonde om het weg te gooien. Kan ik het invriezen, of het dan niet lekker meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (8)

volgens mij heb je dan na het ontdooien ananaspap.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik zou de ananas goed strak inpakken in vershoudfolie, dat blijft in de koelkast nog wel even goed.
14 jaar geleden
Ja kan het invriezen.

Maar of het nog lekker is is idd het tweede.

Ik geef je een kans van 0,0000000002%.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik verwacht namelijk dat het een papje word als je het weer ontdooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me niet echt een sukses maar als je zoveel over hebt waarom maak je er dan geen lekkeresap van.Even de staafmixer erdoor heen en misschien nog een lekker drankje en lurken maar.heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het je waard is, kun je de ananas caramelliseren, en dan invriezen. Dat lukt wel.
Maar voor die paar schijven zoveel moeite?
Maak er voor morgen een ananaspudding van, is lekker, en je hebt niet al die restjes in de vriezer, waarvan je later denkt "wat moet ik er mee"? En daarna verdwijnt het misschien in de vuilnisbak.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je het niet invriezen , de smaak zal er vanaf gaan en als je de ananas gaat ontdooien komt het er vast als een raar prutje uit.Niet doen en de volgende keer een klein blikje ananas kopen.Tip maak er een fruitsalade van of sap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ananas zit ook op de pizza Hawai, en deze liggen niet anders dan in de vriezer.

Maar zou het dan wel zonder het sap invriezen. Dus goed uitlaten lekker in een vergiet. Gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beter uit het blik (vanwege de bliksmaak die onherroepelijk komt) in een goed afgesloten bakje (zoals van Tupperware) of een diepvriesbakje, in de koelkast bewaren. het blijft dan, in het sap, wel een paar dagen goed.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een tosti app. hebt, die de kanten dichtknijpt van het brood, is ananas erg lekker in een tosti ham/kaas.ook kun je het altijd als toetje door de vla of yoghurt doen als je ervan af wil.
amc
14 jaar geleden
Als je het probeert is het denk ik belangrijk om het zeer snel in te vriezen. Ook het ontdooien zou snel moeten gaan, dan heb je de minste kans op een papje.