Het frituurvet giet je voorzichtig terug in de fles waar het uit kwam.

Het schoonmaken van de pan verschilt per merk. Bij sommige friteuses kan de binnen pan eruit en in de vaatwasser. En anders zul je hem moeten schoonmaken met een goed ontvettend afwasmiddel.
bamibal
11 jaar geleden
frietpan aanzetten, wachten totdat frituur weer vloeibaar is en dan in een emmer (geen plastic) stoppen ofzo. Rest kun je met heet water wat sop en een spons goed schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
frituurpan in de zon zetten daarna weer sopje proberen.
Als alle vet weggegoten is kan u het beste dat aangekoekt vet oplossen met soda & azijn.
Stekker uit het stopkontact !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vul de pan met water tot bijn aan de rand en gooi er een vaatwassertablet in en zet hem aan. Een tijdje op 90gr laten aanstaan. Vrijwel alle vetresten lossen op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
max 3 minuten aanzetten om het goed vloeibaar te maken, niet langer anders word het te heet, leeg maken en met wc papier of keuekenrol leeg schrapen (de resten) dan afwassen met afwasmiddel en als er nog veel aangekoekt zit vullen met water en 15 minuten aanzetten met soda of een vaatwastablet erin. sommige kan je ook helpen met een staalspons om zo de aangebakte laag eraf te halen. daarna goed afspoelen en goed droogmaken. de rekje kan je mee laten koken met het water.
als je de pan regelmatig schoonmaakt gaat het ook makkelijker, dus niet wachten tot het vet pikzwart is.

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Giet eerst het overtollige vet eruit .
Vul hem dan met water tot hij bijna vol is .
Doe er een hand vol soda in en zet hem dan aan tegen het koken aan .
Na 20 min kun je hem verder schoonmaken met een sopje en een sponsje .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het oude olie in een fles en dat gaat in de milieubox. De delen die in de vaatwasser mogen gaan daar in. Het restant was ik met de hand af. Daarna de nieuwe olie er in en heerlijk genieten van gefrituurd eten.
In de handleiding is vast wel beschreven welke delen in de vaatwasser mogen. Als je de handleiding niet (meer) hebt vind je hem zeker terug op internet.