Is het slecht voor je om vaak kaastosti's te eten in plaats van gewoon brood?

Ik ben benieuwd of een tosti minder goed voor je is dan gewoon brood.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dat ligt er aan hoe jij die tosti maakt.

Als je een boterham besmeerd met een dun laagje boter of margarine of halvarine en je legt er een plak kaas tussen,
dan maakt het niet uit of je die boterham in een
tosti-ijzer warm maakt en een beetje bakt,
of dat je die boterham gewoon op eet.

Zo doe ik het meestal. In een tosti-apparaat met anti-aanbaklaag, zodat er geen extra vet nodig is.

Maar:

Als jij de tosti maakt met een plak kaas en een plak ham
en je besmeert ook de buitenkanten met boter,
omdat je geen anti-aanbak tosti-ijzer hebt,
ja dan gebruik je dus meer calorien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mits de tosti niet is aangebrand is het niet slechter dan een boterham met kaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft niet meer vetten hoor, tenzij je er extra boter bij voegt.
Een tosti is over het algemeen wel vetter dan een gewone boterham. Hij moet ook aan de buitenkant met boter besmeerd worden, om er een krokant laagje op te krijgen in plaats van te verbranden. Daarom lijkt het mij niet verstandig om heel vaak tosti's te eten. Een gewone boterham is gezonder.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik nooit boter aan de buitenkant. Je moet ervoor zorgen dat je de broodjes er op tijd uithaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je doet er gewoon geen boter op en laat hem niet verbranden haha, scheelt vet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boter op de boterham ipv in de boterham. Het is geen verschil in vet.
Gesmolten kaas is vetter omdat t vet vrij komt. Lijkt onlogisch maar is echt zo. Dus t is wat ongezonder ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt vetter omdat t vet dat normaal IN de kaas zit nu eruit komt door de warmte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaas krijgt niet ineens meer vet omdat het warm wordt.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijk onlochisch en is het ook.
Ritsuka
11 jaar geleden
Kaas blijft hetzelfde vetpercentage houden, of het nu warm of koud is
Geroosterd brood bevat minder lysine en minder vitamine B1 dan ongeroosterd brood. Ook kunnen er kankerverwekkende stoffen vrijkomen als het erg bruin wordt. Voor de rest hebben geroosterde boterhammen dezelfde voedingswaarde als ongeroosterde boterhammen. Een deel van het zetmeel wordt afgebroken waardoor het makkelijker te verteren is. Doordat je meer moet kauwen krijg je sneller een vol gevoel.
Als je een kaastosti zou vergelijken met een boterham met kaas is er dus weinig verschil.