Mogen kippen magere kwark?

Ik weet wel dat kippen yoghurt mogen, (zonder suiker) maar kwark weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Op geen van de vele informatiesites over kippenvoer wordt geschreven over zuivel. Hun behoefte aan calcium kan beter worden vervuld met legmeel en schelpengrit. Er wordt wel eens aangeraden yoghurt bij te voeren, maar daarvan zouden dan dusdanige hoeveelheden verstrekt moeten worden, dat het niet realistisch is.
Op een forum wordt wel verteld dat iemands hobbykippen kwark lekker vinden, maar het is dus overbodig om dit te geven.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou het niet als hoofdvoer geven maar ze mogen dit zeker af en toe bij hebben :)