Omdat hij geraffineerd is. Door het raffineren van de suiker worden allerlei stoffen uitgehaald. De suiker wordt schoongemaakt om de kleur wit te maken, de smaak neutraal, en een lange houdbaarheid te krijgen.

Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, indikken door verdamping, verder indikken door evaporatie, laten kristalliseren, nogmaals centrifugeren en drogen, en nog meer.
Amadea
11 jaar geleden
In feite is suiker kleurloos. Grote klonten zuivere suiker, kristallen, zijn doorzichtig. Maak je ze heel fijn, zoals de suiker die we doorgaans gebruiken, dan wordt het licht door die heel kleine kristalletjes ontelbare malen afgebogen waardoor een deel van dat licht weerkaatst wordt. Door de zuiverheid van de stof krijg je het volledige kleurenspectrum terug, ongebroken, en dat zien we als wit. Wit en kleurloos ontstaan dus door alle andere stoffen dan de suikermoleculen te verwijderen door raffineren.