Hoe kan het dat 1 mandarijn van mijn bak mandarijnen heel hard (droog) is? (zie uitleg)

Ik had al een week, anderhalve week geleden Mandarijnen gekocht, best een boel in een houten bakje/kistje.
Ze zien er allemaal heel goed uit.. geen bruine schillen, en proeven ook nog wel sappig en goed. zonet pelde ik een paar, entoen pelde ik een manderijn die helemaal hard was, de schil wilde er makkelijk af, maar de mandarijn was helemaal uitgedroogt, er zat geen schimmel op of vieze plekken.
Hoe komt dit.

Ik heb de bak manderijnen in mijn Bijkeukentje staan, daar hangen ook de cv ketel, en andere dingen waar ik geen verstand van heb.

ik heb de droogte nog maar bij 1 mandarijn gezien, de rest die ik gehad heb heeft niks, maar van de 10 die er hoogstens nog liggen heb ik geen idee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

In mandarijnen zit heel veel vocht als je de mandarijn langer ergens laat staan trekt dat vocht weg uit de mandarijn ( ik weet niet hoe). Doordat het nu kouder is neem ik aan dt je je verwarming aan hebt staan dit zorgt er ook voor dat de mandarijnen uitdrogen. Als een mandarijn helemaal is uitgedroogd wordt hij hard. Ik hoop dat je wat hebt aan diy antwoord :)