Hoe maak je roomboter smeerbaar?

Wanneer roomboter in de koelkast ligt is het heel hard, is er iets waardoor je het snel kunt gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Ritsuka
11 jaar geleden
ik heb altijd een klein bakje waar ik wat boter in schep, die zet ik de avond vantevoren op het aanrecht. dan is het in de ochtend perfect smeerbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me ook de beste manier Ritsuka!

Antwoorden (7)

de ontdooistand op een magnetron

of gewoon eventjes in de zon zetten ofzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stukje in een plastic zakje doen en in warm water dompelen, of het in een bakje boven de verwarming zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gatver en dan zit al je boter aan dat plastic!
10 a 15 seconden in de magnetron laten ontdooien.
Je mes onder de warme kraan houden, kan soms ook al een beetje helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een schaal van glas of aardewerk met wat water erin in de magnetron goed warm laten worden. Het water eruit gieten en de schaal dan omgekeerd over de boter heen plaatsen. Na enige tijd is dan de boter smeerbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de eerder genoemde methodes loopt je veel kans dat de boter smelt. Dat gaat op mijn manier niet gebeuren.
Amadea
11 jaar geleden
Buiten de koelkast bewaren en dan niet het hele pakje,maar bijvoorbeeld de helft i.v.m. bederving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon met de kaasschaaf plakjes schaven, die zijn heel snel op kamertemperatuur. Zo loop je niet de kans, zoals met magnetron dat je een plasje boter krijgt
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het niet Wim Kan die dit een koninklijke krul noemde??
Een kwartier voor gebruik even in een ruimte met verwarming zetten/geopend pakje of deksel van de botervloot af