Bestaat nep chocola of fop chocola?

Een familielid eet zich vol van de chocola. Als nep chocola bestaat, kunnen we dat er neer leggen, voor de gein (en de hoop dat hij/zij chocola niet meer lekker vindt).

Dus eigenlijk wat ik bedoel is iets wat eruit ziet als chocola, ook eetbaar, maar smaakloos of iets dergelijks. Bestaat dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Ja dat bestaat, echter krijg je hier echt niemand mee van zijn chocolade lust af, hij zal de volgende keer zelf zijn keuze er wel in maken.
10 jaar geleden
koetjesreepen zijn geen chocolade maar zien er wel zo uit en zijn bijna smakeloos ,die zijn altijd volop verkrijgbaar geweest in Nederland.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt 'chocola' op basis van carob. Carob is een cacaovervanger, het wordt gebruikt door mensen die wel een soort chocola willen eten, maar geen cacao willen gebruiken (vanwege cacao-allergie of omdat ze om de een of andere reden cacao minder gezond vinden). Officieel heet het geen chocola, omdat het dus geen cacao bevat, maar je eet het wel op dezelfde manier. De smaak is een heel klein beetje vergelijkbaar met cacao, maar het smaakt toch wel behoorlijk anders en het is een smaak waar je aan moet wennen, in het begin vinden vrij veel mensen het niet zo lekker, zeker als ze gewone chocola verwachten.