Wat is de functie van de kokmuts in een restaurant ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Met kokmuts bedoel ik dat grote gevaarte, waarom zo
groot ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Uitstraling, veiligheid, hygiëne en herkenning.

Vroeger kon je aan de muts zien wat voor functie een kok had.
Hoe hoger de koksmuts hoe hoger zijn functie.
Dus de baas of hoofd kok had de hoogste muts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat er geen haren schilvers in het eten belandt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een `koksmuts` is een meestal witte muts van een kok. Het doel van de koksmuts is voor de hygiëne in de keuken. Met een koksmuts wordt voorkomen dat er zweet of haar in het voedsel komt. De Franse kok Marie-Antoine Carême (1784 - 1833), die voor de deelnemers van het Congres van Wenen kookte, geldt als de uitvinder van de stijve koksmuts.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarmee is de persoon die deze muts draagt herkenbaar als zijnde de persoon die het eten wat op je bord ligt heeft bereid. Mocht het goedje niet te eten zijn, kun je maar beter je mening over de smaak voor je houden als er zo'n muts in de buurt ronddrentelt, want koks hebben de naam om nogal snel aangebrand te zijn en zijn bovendien legaal in het bezit van grote scherpe messen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom zo groot? Daarom zo groot!