Fruit

Toegevoegd na 34 seconden:
De banaan zelf is een fruit, de plant is een kruid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Banaan (fruit)
Een banaan is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de bananenplant.

Een bananenplant of bananenboom is in werkelijkheid een kruid, `s werelds grootste kruid (kruidachtige). Volgens de tuinbouwkundige definitie wordt de banaan echter tot de groenten gerekend. Volgens de culinaire definitie is het echter een vrucht, omdat de banaan als nagerecht dan wel als tussendoortje wordt gegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Banaan is fruit en geen kruid. Je zal dan ook lang zoeken in de winkel als je bananenkruid wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gele ding dat je pelt en eet: fruit.

De plant waar dat gele ding aan groeit: kruid.

Een kruid is dan ook simpelweg een plant zonder (of met heel winig) houtachtige delen. Het woord 'kruid' heeft in dit geval dan ook niet zoveel te maken met de smaakmakers in je keukenkastje.