Wat kan ik het beste eten om een verzadigd gevoel over te houden?

En dan het liefste zo gezond mogelijke producten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Zoals Conan al zei, eiwitrijk voedsel.
Denk hierbij aan ei, vlees(vervangers), vis, gevogelte zuivel en bonen.

Wanneer iemand koolhydraatrijk voedsel eet zal er een piek ontstaan in de bloedsuikerspiegel. Hierdoor zal men zich voldaan en energiek voelen.
Helaas zal de bloedsuikerspiegel binnen een korte tijd weer heel snel dalen, waardoor een mens moe wordt en trek krijgt, meestal in suikerrijke producten die snel voor de hand liggen. (Snoep, chocola, chips, etc.)

Daarom: eet minder koolhydraten, meer eiwitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig. +1.

Andere antwoorden (9)

Producten met veel eiwitten!

Toegevoegd na 1 minuut:
Een shake met eiwitpoeder bijvoorbeeld.

Vezelrijke groentes vullen ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekkere volkoren boterham met 48+ kaas.
Of een super boterham zoals wij in ons gezin het genoemd hebben.

Een plak volkoren brood.
Boter erop.
Plakken kaas.
Plakjes komkommer.
Plakjes tomaat.
Mayonaise en wat Aromat kruiden..........super lekker en het is een goede vulling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brinta.
Zet lekker uit in je maag en is een goede bodem 's morgens met weinig calorieën
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag op tv dat er onderzoek naar gedaan is... het blijkt dat soep het langste in je maag blijft, dus dan zul je je langer verzadigd voelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook gezien : één groep kreeg aardappels, groenten, kip en een glas water, de andere groep precies even veel, maar dan door de blender gehaald : bleek véél langer in de maag te blijven, waardoor er geen 'maag-leeg-seintje' naar de hersenen ging, en er dus geen hongergevoel opdook, wat bij de eerste groep dus al wél zo was. +1
Verrijk je voedsel met noten, deze zijn gezond, vol onverzadigde vetten en bevatten veel goede voedigsstoffen en weinig suikers.
Bijvoorbeeld quinoa met broccoli en cashewnoten is een soort 'powerfood'. Gember of currypasta doet het goed als smaakmaker, of een beetje kokosmelk.. hmmm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bord risotto met parmesaanse kaas wegspoelen met 2 glazen cola. Moet je eens opletten hoe verzadigd je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bami en nassi eten,de rest van de dag heb je geen trek meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je lekker vind. Als je je maag maar vult. Al zijn het bakstenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je eet kan ook van belang zijn. Zo zal je bijvoorbeeld bij het eten van wit brood minder snel verzadigd zijn dan bij het eten van volkoren brood. De vezels in volkoren brood geven sneller een verzadigd gevoel. Probeer dus ook vezelrijk te eten. Zo kan je bij de hoofdmaaltijd en bij de tweede broodmaaltijd een extra portie rauwkost eten. Eventueel bovenop kan je warme groenten eten. Heel wat rauwkost kan ook tussendoor gegeten worden bij een opkomend hongergevoel zoals kerstomaatjes, gewone tomaatjes, een stuk komkommer, bloemkool,... Een kom soep voor of bij de maaltijd zal ook al een gevuld gevoel geven.
Probeer ook een onderscheid te maken tussen honger en zin in iets. Indien je een tijdje aanhoudend grotere porties eet, gaat je maag achteraf die grote porties blijven vragen. Indien je terug overschakelt naar kleinere porties, ga je in het begin een hongergevoel hebben. Eens als je maag staat op die kleinere porties, verdwijnt dit honger gevoel.
Indien je er ondanks deze tips niet in slaagt het hongergevoel onder controle te krijgen, raadpleeg je best jouw huisdokter of een diëtiste.