Wat kun je met een kale Philips Airfryer koken?

Ik zie dat je allerlei extra hulpstukken kunt kopen zoals een bakblik en een inzetstuk. Maar wat kun je er mee als je hem "kaal" koopt in een doos zonder de extra's?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
handig als je maar een paar broodjes wilt bakken, je hoeft geen oven voor te verwarmen
paulus811
8 jaar geleden
De vraag is wat je kunt 'koken' en juist dat gaat niet in de airfryer. Heb er zelf een en vind het een geweldig ding. Wel denlk ik eraan om een nieuwe te kopen in het XL formaat want de normale is wel erg klein.

Het beste antwoord

Met de Philips Airfryer kan je braden, bakken, grillen en frituren. Dat klinkt alsof het hetzelfde is als een alles-in-een frituurpan of iets dergelijks, maar het voordeel is dat er volgens Philips 80% minder vet in bijvoorbeeld je kroket wordt gefrituurd. Ook krijg je minder geur en dampen dan bij een traditionele frituurpan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Patat, bitterballen, kippenpootjes ; beetje de droge waren zeg maar die je ook kunt klaarmaken in de oven.
De accessoires zijn vooral je er in wilt grillen, een taart wilt bakken, meerdere ingrediënten tegelijk in verschillende lagen etc. Maar ook zonder accessoires is het een soortement van "vervanging" (over het resultaat en de smaak kun je - nogal - discussiëren) van de frituurpan (maar feitelijk is het een soort

Dingen die ECHT niet zonder vet kunnen, zoals frituren in deegbeslag, kan je volgens mij met geen enkele accessoire. Daar zul je toch nog diep vet voor nodig hebben. Hij is als vervanger van de frituurpan vooral geschikt voor voorgebakken, voorbewerkt en voorgefrituurd voedsel, maar er zijn op Internet wel veel creatieve (oven)recepten te vinden voor heel andere maaltijden die je er in kunt klaarmaken.

Toegevoegd na 48 minuten:
Er is een stukje weggevallen zie ik ; laatste zin eerste alinea moet zijn : feitelijk is het een soort oven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een (kale)Philips Airfryer kun je ook voorgebakken broodjes bakken. Zie de airfryer als een mini hetelucht oven. Dus voor 3 of 4 broodjes, 10/12 bitterballen of 4 kroketten (speciaal voor de Airfryer, want die zijn dan lekker knapperig). O.a. Mora heeft deze in het assortiment. Er staat dan een airfryer symbool op de verpakking. Ook mini (oven)frietjes bak ik erin. Dan besprenkel ik ze wel even met wat olie want dan worden ze mooi bruin. Een handig apparaat om snel een paar kleine snacks te maken.
Geen gedoe met frituurolie/vet en makkelijk schoon te maken. De uitneembare bak en mand kun je in de vaatwasser reinigen maar ook gewoon in een teiltje met een sopje.