Kan men nog appelbomen James Grieve ergens in Nederland of België kopen?

Vroeger hadden wij bij ons thuis een appelboomgaard met overwegend James Grieves appelbomen.
Mijn moeder verkocht die bij ons thuis maar ongeveer 45 jaar geleden werden die bomen omgehakt wegens geen tijd meer door veel kinderen en het vele werk aan de boomgaard.
Weet iemand of die bomen nog ergens bestaan en waar ze nog aangekocht kunnen worden?
James Grieve is een zéér lekkere, mooie appel die wel het nadeel heeft dat de vrucht nogal vlug gekneusd wordt en misschien daarom niet veel meer te vinden is maar ik vind nergens meer appels die zo lekker en zoet zijn in de winkels/supermarkten.
Graag wou ik een paar van die appelbomen kopen om die in mijn tuin aan te planten voor mezelf en niet om te verkopen of zo!
Louter voor eigen consumptie.

8 jaar geleden
2.5K
Ivana
8 jaar geleden
Met prijzen: https://www.bomenenzo.nl/appelboom-james-grieve

Het beste antwoord

James Grieve is een aromatische handappel. Vrij populair voor zijn specifieke smaak. Dit ras staat bekend als een sterke bestuiver. Ondanks de goede smaak van de appel, is dit ras weinig in de supermarkt terug te vinden. Dit komt door de gevoeligheid van de vruchten: beurse plekken komen redelijk vaak voor. Hierdoor zijn ze voor professionele telers niet aantrekkelijk, maar wél voor hobbyisten.
Kwekerij Houweling ( Boskoop ) heeft ze.