Welke tonijn is het beste bij het bereiden van sushi? En waar kan ik deze kopen(voorkeur supermarkt)

Ook vroeg ik me af waar ik de oranje viseitjes kan kopen.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oranje viseitjes = lompviskuit (armeluiskaviaar)van de snotolf
http://www.culy.nl/inspiratie/waar-komen-die-viseitjes-op-je-sushi-toch-vandaan/
ronron1212
6 jaar geleden
Rauwe tonijn en de oranje eitjes zijn beide te koop bij ah
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartstikke bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het nooit echt mooi in de super gezien. Een goede vishandel even rond bellen. Jij dan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn bijzondere soorten maar niet noodzakelijk waar jij het voor wil gebruiken. Het MOET super vers zijn anders niet rauw eten .
dudemeister
6 jaar geleden
ingredienten voor omeletrol voori n de sushi 4 eieren - 3 eetl suiker - 2 theelpl mirin - 1 theelpl soja - 1 theelpl rijstazijn - 1 theelpl aardappelmeel - zonnebloemolie
koekenpan - olie heet - pan sshuin houden - 1/6 deel ei erbij- laten stollen aan de onderkant alleen - voorzichtig oprollen in de hoek van de pan - ei wat klaar is beetje optillen en deel 2/6 erbij - blijf herhalen - de rl wordt steeds dikker - daarna snijden 1x1x20
eet ze

Antwoorden (1)

Het beste is een tonijnsteak van sashimi kwaliteit en kies je geelvintonijn of skipjacktonijn.

Wereldwijd beste is de blauwvintonijn, maar ook hierdoor de meest bedreigde tonijnsoort als gevolg van langdurige overbevissing. In Nederland amper nog te krijgen. Wel in Japan, daar vaak geserveerd als verse sashimi.

Wat je nodig hebt is mooie rauwe vis van een goede visboer! Neem geen genoegen met supermarkt vis als je sushi wilt gaan maken. Vraag de visboer of de vis van 'sashimi' kwaliteit is, dus EXTREEM VERSE vis en van GOEDE kwaliteit. Het mag bv geen vislucht hebben.
Ook is het verstandig om 'met de seizoenen' mee te eten. Je wilt geen vis eten die eigenlijk niet gevangen had mogen worden (bv. vanwege de paringstijd). Kijk hiervoor in de Viswijzer.

Een slimme Noorse viskweker heeft sushi met zalm verzonnen. Verder kunt je behalve tonijn alles kiezen wat je lekker vindt. Houdt wel even in de gaten welke de bedreigde soorten zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/02/sushi-komt-niet-uit-japan-1239161-a474021

Meer vulling voor sushi:
Tonijnsteak (sashimikwaliteit)
Zalm (zonder huid)
Zalmhuid
Gerookte zalm
Zeebaars
Haring
Surfmossel
Regenboog forelfilet
Krab/surimi
Krabsalade
Soft shell crab
Garnalen (bijvoorbeeld King pranws, cocktailgarnalen, Tiger shrimps of Torpedo shrimps)
St. Jakobsschelpen
Japanse paling
Octopus
Verschillende soorten kuit/kaviaar
Rivierkreeftjes

https://www.sushi-san.nl/instructies/voorbereiding/vulling-voor-sushi/