Waarvoor dient het gellaagje aan de binnenkant van een bierdopje?

Dit laagje is te vinden in de binnenkant van een bierdopje en is er gemakkelijk met de nagel vanaf te krabben.

6 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Dit zachte laagje is a.h.w. de pakking tussen de dop eb de fles. Deze waarborgt de afdichting. Zonder deze laag zou er vlug genoeg lekkage optreden.
jc54
6 jaar geleden
Aan de binnenkant is de kroonkurk voor een bierflesje voorzien van een kunststof laagje. Dat laagje is flexibel, waardoor het flesje goed luchtdicht afgesloten kan worden. Tevens zorgt het ervoor dat het bier niet in aanraking komt met het metaal van het dopje. Onbewerkt metaal kan namelijk met het zuur in het bier reageren, wat het bier niet ten goede komt.
Amadea