Is gedroogde melk gevaarlijk?

Ik was mijn auto een grote poetsbeurt aan het geven toen ik merkte dat er gedroogde melk aan de zijkant hing (Of ijs) het was al helemaal droog maar rook wel erg fel. Is deze geur schadelijk voor de gezondheid?

4 jaar geleden
2.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Welnee. Je hebt misschien ook weleens melk gemorst zonder dat je er erg in had. Dan krijg je ook opgedroogde melk. Is totaal niet gevaarlijk zolang je het maar niet opeet.

Antwoorden (2)

Nee hoor. Gedroogde melk of ijs is zolang je het niet opeet volkomen ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De witte vlekken kunnen ook van vogels zijn (vaak poep van spreeuwen of meeuwen) maar je kunt ze gewoon afwassen en een beetje geur is nooit schadelijk.