Wat hebben ze in Duitsland niet wat we wel in Nederland hebben?

Binnenkort ga ik met school een week naar Berlijn in een gast gezin en moet ik een kadootje meenemen. Dus ik dacht ik doe iets van eten, iets lekkers wat zij niet hebben en wij in Nederland wel. Maar wat hebben Duitsers niet wat wij wel hebben. Betreft alleen eten, snoep, koek, enzovoort.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen plus 1 bedankt voor het helpen! nou nog het beste antwoord uitkiezen!

Het beste antwoord

Op zich hebben ze alles in Berlijn. Ik meen zelfs dat daar een Nederlandse winkel is met allerlei Nederlandse spullen. Maar het si altijd leuk om typisch Nederlandse dingen mee ten nemen zoals stroopwafels, kaas, drop (al vinden de meeste buitenlanders dat niet zo lekker) enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

harring, zoute drop, stroopwafels, zoenen (neger zoenen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speculaasjes. Koop bij de Xenos een leuke koekentrommel met 'Delftsblauwe' afbeeldingen er op en doe daar een pak speculaasjes in. Hagelslag doet het ook altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Etenswaar in de kleur van Oranje???(volgens mij nu (nog) keus genoeg)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zusje woont in Duitsland, en wat altijd héél hoog op haar prioriteiten-lijstje-om-mee-te-nemen staat :
gevulde koeken
krentenbollen
boerenkaas
drop - al hebben ze hierboven gelijk, dat láng niet iedereen dat lekker vindt - als je persé drop mee wil nemen, denk dan aan engelse drop en schoolkrijtjes...
En ik weet niet of ze al te krijgen zijn, maar tulpenbollen is natuurlijk ook altijd heel leuk om mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel nergens in de wereld verkopen ze drop, zoals wij drop kennen. Namelijk zoutig en salmiakkig.
Overal waar je een verondersteld dropachtig iets op je tong legt, is het alsof iemand je met een kleffe, lauwe dweil in je snufferd belaagt.
Zo laf, zo flauw, zo vaagzoet en melig smaakt alles wat er op dropgebied (voorzover mijn ervaringen reiken!) verkrijgbaar is, zodra men de grens oversteekt.
Dus, heb jij of heeft de ontvanger van je presentje geen last van hoge bloeddruk (drop is dan een groot gevaar) is drop een buitengewoon geschikte keuze. Ik neem altijd zakken vol mee, als we de grens overgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zakje nederwiet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ze in Duitsland niet hebben (wel direct over de grens)
is een Nederlandse borrel zoals wij die kennen.
De Duitse borrel is niet te drinken, smaakt als azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt in duitsland kunnen ze geen jenever maken.
Het is heel leuk om een mandje te vullen met allerlei hollandse waren. B.v. kaas, drop, stroopwafels, muisjes, hagelslag enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stroopwafels, Hagelslag, oranje snoep, DROP (heel veel drop, nog meer drop, drop, drop, drop).
(sorry, ben drop addict)