Kent men in Italië ook volkoren pasta?

In een moment van onoplettendheid kocht ik het.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.5K
tinus1969
4 jaar geleden
Waar kocht je die volkoren pasta dan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bij Dirk.nl maar er zijn er veeel meer
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@wayan, je kocht per ongeluk een volkoren pasta. Dan kocht je toevallig een gezonde Italiaanse klassieker. Waar je deze kocht is niet van belang alleen de prijs verschilt.
Volkoren pasta's zijn rijk aan vezels, eiwitten, vitaminen en mineralen en een volledige maaltijd kost haast niets. In Italië is het een voorgerecht. Sinds een paar jaar kan men in Italië een groot bord vol pasta bestellen (als hoofdgerecht). Die klant is dan vast en zeker een Hollander die daarbij wel soep als voorgerecht bestelt.
's Lands wijs, 's lands eer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt beiden, ik dacht even dat het een Nederlandse interpretatie was van meel dat je ook zou kunnen gebruiken om pasta te maken..

Het beste antwoord

In heel Italië, zelfs in südtirol kent men volkoren pasta in alle soorten en maten.
De Italiaanse volkoren pasta is gemaakt van Italiaanse ingrediënten.
Volkoren pasta is de meest gegeten pasta in Italië, de gangbare keuze dus bij alle gerechten die in hét land van de pasta worden bereid. Van alle pastasoorten zijn ook volkorenvarianten te koop.
Volkoren pasta's zij makkelijk te herkennen aan de iets donkerder kleur dan die van pasta die is gemaakt van wit meel
Enkele pasta’s ook als volkoren (la segale e il frumento) zijn: Penne, Fusili, Spaghetti en pasta alla chitarra.
Niet te vergeten: de Siciliaanse volkoren tagliatelle geproduceerd door de familie Barbagallo.
Toegevoegd op 27 januari 2020 21:27: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, men kent het daar wel, maar het is er bepaald niet gebruikelijk. Volkoren pasta is in Italië meer iets voor gezondheidsfreaks.
Meer algemeen is de consumptie van volkoren producten typisch noordwesteuropees; ook in Frankrijk kun je pas sinds een paar jaar volkorenbrood krijgen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ken de ervaring van deze Amerikaanse toeriste in Italië niet. Ik ken het restaurant in Milaan ook niet maar hier eet men zich ongans aan volkoren pasta producten. Pasta is in Italië een voorgerecht, dus kleine porties is niet vreemd en geen Grand'Italia, dat is een Nederlands-Belgisch merk. Niks Italiaans bij.
tinus1969
4 jaar geleden
@JoanDArc, kun je die ervaring ook onderbouwen met links/verhalen van anderen? Mijn ervaring is toch echt dat je in Italië maar zeer beperkt volkoren producten kunt krijgen en dat is ook wat ik verder hoor en lees van anderen.