Cakes of Caken?

urenlange discussie gehad over het feit of je nou 2 cakes bakt, of 2 caken?

ik zeg dat het allebei kan, maar dat cakes beter klinkt, omdat je caken in NL kan verwarren met keken.

welk is nou waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Volgens de Van Dale is het cakes.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is cakes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord cake is engels dus het meervoud is cakes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een Engels woord is, is het enige juiste meervoud cakes. De marktbakker verkoopt "natte keek", en die kan als meervoud wel keken gebruiken. Maar dan is het eigenlijk een merk.
Amadea
13 jaar geleden
Just cakes. En ik hoop dat dat ook zo blijft want anders ontstaat er weer verwarring..met keken.