De pizza Hawaii (tomaat, kaas, ananas en eventueel ham) is genoemd naar het eiland Hawaï, waar ananas een specialiteit is. Deze pizza is mogelijk in Nederland ontstaan in de jaren zeventig, maar het zou ook in Duitsland kunnen zijn gebeurd, toen het in de mode raakte om in allerlei traditionele gerechten ananas te verwerken. In Italië komt de Pizza Hawaï in elk geval niet voor.
Amadea
13 jaar geleden
Pizza Hawaï (tomaat, kaas, ananas en eventueel ham) (genoemd naar het eiland Hawaï waar ananas een specialiteit is). Deze pizza is mogelijk in Nederland ontstaan in de jaren zeventig maar mogelijk ook in Duitsland, toen het in de mode raakte om in allerlei traditionele gerechten ananas te verwerken. In Italië komt de Pizza Hawaï niet voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pizza Hawai is gewoon een pizza die alleen in Nederland (en misschien Belgie en Duitsland) bestaat. Het is niks anders als een basis pizza met ananas erop. Persoonlijk noem ik dit soort pizza's altijd toeristenpizza's. Het is eetbaar, maar heeft weinig met pizza's te maken. In Italie zul je dit soort pizza niet vaak vinden. Hooguit op plekken waar veel nederlandse toeristen komen (Lago di Garda, Adriatische kust, etc...)