Is het normaal dat er rupsjes in een supermarkt bloemkool zitten?

Komt dit vaak voor? ik dacht namelijk dat supermarkten 'speciale' bloemkool hadden (bespoten etc, dus dier vrij).
Want de rupsjes leven ook nog.

En kijk ik begrijp dat er soms een rups verdwaald kan raken, maar in mijn bloemkooltje vond ik 4! rupsjes.

(Ik zeg bewust rupsjes omdat ze niet zo groot zijn als "rupsen", meer de baby variant.

Toegevoegd na 54 minuten:
Ik wou de bloemkool niet in zout leggen, want ik had al rupsjes gezien, en ik vond het dan zielig om ze in een zoutbad te vermoorden. ik heb ook heel voorzichtig de kool gesneden, straks sneed ik er 1 doormidden.

Ik ga ze nu liefdevol opvoeden met veel groen totdat het vlinders zijn. Ik voel me schuldig...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de supermarkt in Frankrijk was er jaarlijks 1 maand, waarin sinaasappelen werden aangeboden, die je kon gebruiken voor het maken van marmelade. Die sinaasappelen waren niet bespoten. De andere 11 maanden was de schil vergiftigd met bestrijdingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, je hebt net m'n dag uhhhh nacht gemaakt, heb dubbel gelegen om je toevoeging!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom voel je je schuldig?
Onbespoten groente is een stuk beter voor die beestjes en de rest van de natuur dan bespoten groente, dus ze hebben juist geluk gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik ze misschien wel bijna door midden had gesneden, en ik verwoestte hun leefomgeving ;)

Antwoorden (9)

kan geen kwaad.. groente moet je sowieso altijd wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!
Wees er blij mee, geeft blijk van nog enige natuurlijke herkomst.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen best wel mensen zijn die zo,n bloemkool bewust niet kopen.
Omdat ze dat vies vinden.
Maar die rupsen hebben ook op een bloemkool gelopen,als je ze niet ziet maar die zijn dan bespoten.
Dat hebben veel mensen niet in de gaten.
De bloemkool effe in zout water en alles is weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor .
je krijgt ze er gratis bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Dat is zeker nier normaal!
Blheeeeeeeeeeeh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is normaal hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet normaal dat er 41 rupsjes in een bloemkool zitten. Dat is echt abnormaal veel en ik persoonlijk zou er (als strikt vegetarisch) ook niet erg blij mee zijn.
Anderzijds is het een heel goed teken als de groente die je koopt ' gedierte' bevat, want dit betekent dat er waarschijnlijk weinig of helemaal geen gif gespoten is.
Maar er zijn meerdere manieren (biologische ) om groente zoveel mogelijk diervrij te houden en dat is denk ik best fijn. Niet alleen voor de rupsen,luizen, wurmen en slakken (zout water of.. kokend water) maar ook voor mensen die groente graag vegetarisch willen houden.
Ik zou beslist melden bij de betreffende supermarkt dat ik er 41 rupsjes bij had gekregen , want ik geloof niet dat dit een goede reclame is voor het bedrijf. Ik zou er tenminste geen groente meer kopen.
Wel lief hoe je over die beestjes praat en hoe je ermee omgaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdje in een groenteverwerkingsbedrijf gewerkt.
er zitten heel vaak van die kleine rupsjes op bloemkool en broccoli.
officieel mochten wij die niet doorlaten. als er veel op zat moesten we ze weg gooien, dan ging dan met het veevoer mee.
als er maar 1 op zat en die konden we er zo afpakken dan deden we dat.

maar het is onmogelijk voor het personeel om echt alle bloemkolen en broccolies te bekijken van alle kanten dus het kan best zijn dat er eens wat doorgaan naar de winkels.
Het kan geen kwaad, gewoon de groenten goed wassen en dan is er niks aan de hand.
13 jaar geleden
een supermarktbloemkool is niet persé vrij van insecten.
ook daar worden producten uit de buurt, of van de boer verkocht.
de AH in Hellevoetsluis bijv verkoopt aardappels uit Oudeland. prima.

goed dat je de rupsjes nu tracht te verwijderen, zet ze in de tuin oid.
voel je maar niet schuldig, dit kan iedereen overkomen.