In Japan. Daar zit je op een stromat op de grond te eten aan een kotatsu, een traditionele lage Japanse eettafel.
Amadea
13 jaar geleden
In veel islamitische landen wordt op de grond gegeten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wij Nederlanders zijn gewend aan tafel te eten. Maar bijvoorbeeld in de Iraanse cultuur wordt vaak in grote gezelschappen gewoon een kleed op de grond gelegd. Daar worden dan alle borden op neergezet en iedereen zit dan op de grond te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Iran doen ze dat ook als ze met veel mensen zijn.
Ook de Masai bevolking in Kenia eten zo, die wonen in hutten en daar past geen tafel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In West Afrika op den buiten ,daar eet men op de grond en ook meestal uit dezelfde pot , zonder vorken ,maar gewoon met de rechterhand.
Heb ik zelf meegemaakt in Gambia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Afghanistan wordt er een kleed op de grond neergelegd en iedereen zit op kussens (toesjak).
Men zit met gekruiste benen. Daar hebben ze zelfs een speciaal woord woord voor: char zonu. Dat betekent letterlijk: 4 knieen. Er zijn bepaalde etiquette hoe je moet zitten. Je mag dus niet met gestrekte benen zitten (hier zou iemand over kunnen struikelen).

In de winter kan er een kleine lage tafel staan. Onder die tafel kunnen hete kooltjes gelegd worden. Over de tafel ligt een kleed dat zo groot is dat het over de benen van iedereen heen gelegd kan worden. Zo blijft het onderlichaam lekker warm. Dit heet sandali.
Lijkt me heel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Turkije eten ze vaak zittend op de grond. Er wordt natuurlijk eerst netjes een schoon tafellaken neergelegd waarop het eten wordt uitgestald. Iedereen gaat er gezellig omheen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In India eten de meeste mensen op grond en met hun handen.