Eigen Flatscreen door eigen kind flink beschadigd. Kan ik dit opgeven aan de verzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Dat ligt aan de polisvoorwaarden, maar je hebt goede kans dat het onder de inboedelverzekering valt. Zo heb ik een keer een hele, hele dure bloes verpest met een strijkijzer en dat werd ook uitbetaald.
Sindsdien strijkt mijn vrouw de boel hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol +
sterredag
13 jaar geleden
Wij zijn ook verzekerd voor eigen schade (vanwege een zeer creatief kind wat het erg leuk vond om bijvoorbeeld de tv aan de zijkant (beeldbuis en opening daar) schoon te gaan maken met glassexachtig spul.
Wij hadden perongeluk een kaars onder de dure topdowngordijnen gezet. Ik heb gezegd dat mijn dochter dat had gedaan. Kreeg mooi niks vergoed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon proberen. Heb zelf meerdere malen iets dergelijks meegemaakt, de ene keer wordt er wel uitgekeerd de andere keer niet. De wegen van de verzekeringsmaatschappijen zijn ondoorgrondelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk afhankelijk van welke verzekeringen jij hebt afgesloten.. en iid van de voorwaarden van de maatschappij.
Heb wel een tip.
Wanneer ze weigeren zou je het volgende kunnen proberen: stel voor klant bij ze te blijven als ze wel uitkeren. evt een lager bedrag dan jij claimed. Of stel voor een andere verzekering, die je bij een andere maatschappij hebt lopen, over te zetten naar deze aanbieder. Zo maak je het voor de maatschappij aantrekkelijker en voor jou hoeft het (tenzij de premie veel hoger zou zijn) niets uit te maken. Dit heb ik wel eens met succes gedaan.
Mijn slechtste ervaringen met uiteenlopende verzekeringen (en ook van sommige mensen in mijn omgeving) waren met groene land. Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de verzekering af. Ik denk dat er over het algemeen weinig te verhalen valt op je inboedelverzekering.

Echter, wij hebben bij onze flatscreen een verlengde verzekering/garantie afgesloten. Daarin is een van de voorwaarden dat er ook vergoed wordt wanneer er iets mis gaat met het toestel als dat door eigen schuld komt.

Dit is niet bij alle verlengde verzekeringen/garanties het geval, maar mocht je ook zoiets afgesloten hebben, dan is het wel slim om even na te kijken of je hier nog wat kunt verhalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dat er over het algemeen weinig te verhalen valt op je inboedelverzekering, behalve wanneer je een all risks verzekering hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als op je inboedelpolis de dekking All in staat, en in de polisvoorwaarden, bij dekkingen staat Van alle buitenkomende onheilen dekking. Dan kun je deze schade zeker indienen bij de inboedelverzekering. Vraag wel duidelijk na of je ook een eigen risico hebt. Bij de meeste verzekeraars is dat niet, maar het is beter om dat erbij te vragen.

Ik weet niet hoe oud je flatscreen is, maar bij een inboedelverzekering krijg je wel niet nieuwwaarde vergoedt, alleen mocht de flatscreen bijvoorbeeld wat ouder zijn dan wordt er een bepaald percentage afschrijving gehanteerd. Vraag dit ook duidelijk na bij je verzekering.

Bij welke maatschappij ben je verzekerd, en wat staat er voor een dekking op de polis. Ik ben zelf schadebehandelaar en kan zo een polisvoorwaarden nakijken voor je.