Variabele kosten in een dienstensector?

Stel: Je bent de zaakvoerder van een Bed and Breakfast en wilt weten wat je variabele kosten zijn om hieruit je break-even punt te gaan berekenen. Bij een product heb je de grondstoffen, verwerkingskosten,... Maar wat kun je bij een dienst gebruiken als variabele kost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Aanschaf inboedel
Schoonmaakmiddelen
Onderhoud tuin
Elektra, gas en stroom
Ontbijtboodschappen
Reclame
Gebruikte kantoorruimte
Schilderwerkzaamheden enz.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bovenstaande haalt alles door elkaar. Variabele kosten zijn kosten die je alleen hebt als je gasten hebt.
Je huis, tuinonderhoud elektra, water enz zijn vaste kosten wat of je nu wel of geen klanten hebt je moet ze betalen. Het ontbijt zijn bijvoorbeeld variabel de bewassing het schoonmaken van de kamers enz
ronron1212