Waar kun je 500 tot 1000 euro lenen voor zeer lage rente of zelfs helemaal geen rente, als je dubbele huur van een nieuw huurhuis niet op kunt hoesten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een dubbele huur niet kunt betalen, dan heb je meer een structureel probleem waarbij een eenmalige lening van 500 of € 1000 niet meer voldoende zal zijn. Dan zou je elke maand moeten gaan lenen en krijg je stapeling op stapeling.
In mijn optiek kan je geldproblemen niet met geld oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neemt me de woorden uit de mond, gdanonym.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die dubbele huur is trouwens eenmalig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou het helemaal geen probleem mogen zijn ; die kosten zie je aankomen voor de verhuizing. Moet je gedwongen verhuizen ,dan heb je bij een laag inkomen recht op verhuiskosten.

Het beste antwoord

\ik weet niet wanneer je gaat/moet verhuizen maar bij overgang naar een andere huurwoning kan het zo zijn dat er een afspraak gemaakt wordt met de woningcorporatie die de woning verhuurt dat je NIET voor een dubbele huur komt te zitten. Dit zeker als je de nieuwe huurwoning ook huurt via je Oude corporatie. Je kan eens op de site kijken van het ministerie van VROM over dubbele huur bij huurwoningen en wat je rechten en plichten zijn! Er zijn in het verleden via de Woonbond afspraken gemaakt over dit soort problemen. Ook bij de Woonbond kan je gegevens opvragen en als je lid bent van een huurdersvereniging kunnen die je daar in bij staan.
Grtjs en succes
Pieter

Toegevoegd na 20 uur:
ik ben zelf al een aantal jaren secretaris van een huurdervereniging hier en wij hebben goede en duidelijke afspraken over de dubbele huur. Maar zoals door mij gesteld werkt dit het beste als de beide woningen van 1 corporatie zijn.En natuurlijk moet je geen 2 maanden o.i.d. doen over het schoonmaken,schilderen etc. Verder geeft de site van de Woonbond(huurdersbond) hier best wel uitleg over evenals Vrom. Maar praten, overleggen met de corporatie helpt ook i.v.m. en eventuele regeling.
grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't zou mooi zijn, alleen in de praktijk werkt het niet zo. Je oude huur betaal je gewoon door t/m het moment van contractbeëindiging, je nieuwe huur begint op het moment van contractingang, of het elkaar nu overlapt of niet. Corporaties zijn bedrijven die voor de winst gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben helaas ervaringsdeskundige, was niet te praten met de corporatie, alleen over een - rentevrije -betalingsregeling!

Andere antwoorden (4)

Misschien kun je het even bij je ouders lenen. Banken vragen in ieder geval wel een hoge rente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ouders, familie of vrienden of kennissen je niet kunnen helpen, misschien kan je je werkgever vragen je uit de brand te helpen. Voor de rest zijn alle instellingen die adverteren dat ze geld uitlenen per definitie bedrijven die winst willen maken. Dus dat is echt geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht kan de stadsbank je helpen?
die halen je het vel niet over de oren.
13 jaar geleden
Bij familie lenen. Maar je kunt ook bij de woningbouw vragen of ze een betalingsovereenkomst af willen sluiten, dan kost het je geen cent aan rente (heb dit zelf bij de hand gehad).

Toegevoegd na 1 uur:
bedoel natuurlijk betalingsregeling....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze wongbouwvereniging doet dat niet helaas.