Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel boodschappen per maand gebruikt een gezin van 3 personen gemiddeld per maand?

Ik heb het dan over een bijstandsgezin, die dus geen gekke dingen doet. Alleen boodschappen, dus geen cadeautjes, reiskosten, gas/licht of luxe dingen e.d.
Gewoon om te weten of ik aan het gemiddelde zit, of dat ik mijn geld over de balk aan het gooien ben...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt van een aantal factoren af. Je kunt hier uitrekenen wat "normaal" is voor een gezin met 3 kinderen.

http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/voeding.html

Je kunt op de site van het Nibud nog veel meer info vinden over geld en besparen.

Een + voor je vraag trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Altijd verschillend, ligt eraan eet iemand in je gezin veel meer dan de ander als iedereen genoeg heeft en niet 3kilo vooraad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal rond de 300 euro liggen, maar ligt er ook aan waar je de boodschappen doet, bij de Lidl ben je met dezelfde kar vol boodschappen vaak 50 euro goedkoper uit dan bij de AH ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat je het echt zelf zo gek kan maken als je zelf wilt. Waar je boodschappen doet (Aldi, Lidl, AH) scheelt al erg veel en inderdaad, wat heb je aan voorraad in de kast staan. Weet niet of er wel echt een indicatiebedrag voor is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
nou... net zo gek als je zelf wilt... van een bijstandsuitkering... echt niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding