Ja dat kan, als je het niet kan betalen, zoals het spreekwoord zegt van een kale kip kan je niet plukken dus dan wordt je schuld omgezet in dagen cel, maar daar gaan wel nog wat waarschuwingen of deurwaarders overheen voor dat gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een belastingschuld is niet zodanig strafbaar dat er gevangenisstraf op kan volgen. Wel wordt er een boete opgelegd wanneer je de schuld niet tijdig afbetaalt.
Amadea
13 jaar geleden
Ja dat is mogelijk.
Ook indien men geen regeling heeft getroffen kan men op onaangename confrontatie,s stuiten.

In beslagname van roerende en onroerende goederen.
Auto volbepakt en opweg naar de wintersport, en wilt u even stoppen en na controle het x bedrag pinnen?

Of voor het instappen van het vliegtuig op weg naar het zonnige zuiden. Dus ff regelen of betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik begrijp uit een document van de belastingdienst, doen ze dat niet.
Ze beginnen met een aanmaning, dan een dwangbevel, beslag op bezittingen, beslag op loon of uitkering, verkoop van bezittingen, eventueel iemand anders (partner bijvoorbeeld) aansprakelijk stellen voor de schuld. Als dat allemaal niet tot een oplossing heeft geleid volgt paspoortsignalering (de gemeente mag je dan geen nieuw paspoort meer geven) of faillissement.