Hoe lang krijgt u een Wajong-uitkering?
Als u arbeidongeschikt blijft duurt uw uitkering tot uw 65ste verjaardag. Maar er kunnen redenen zijn voor een herbeoordeling. Bijvoorbeeld als uw gezondheid verandert. Of als u gaat werken. Het UWV bekijkt dan opnieuw of u recht op een Wajong-uitkering hebt.
De uitkering stopt als u:

65 jaar wordt
minder dan 25% arbeidsongeschikt wordt
overlijdt
langer dan één maand in een gevangenis of TBS-instelling verblijft
in het buitenland gaat wonen.Er zijn enkele uitzonderingen. Bijvoorbeeld: als u naar het buitenland moet voor medische behandeling, als uw verzorgers verhuizen naar het buitenland of als u in het buitenland meer kans heeft op werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een Wajong uitkering is tot je 27e. Daarna zul je afhankelijk van of je werkt of niet een WAO uitkering ontvangen.

Vanaf je 65e krijg je net als iedereen een AOW uitkering, met eventueel een pensioen als je dat hebt opgebouwd uit arbeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tot je 65e nog steeds in de Wajong-regeling valt (je wordt als het goed is om de zoveel jaar opnieuw beoordeeld) dan vervalt de Wajong wanneer je 65 wordt en kom je vanaf dat moment in aanmerking voor de AOW.