Waarom krijg ik nu vakantiegeld?

Ik zie op mijn bank dat ik ruim 600 euro vakantiegeld heb gehad van de SOOS, VOOR 2009/2010.
Maar ik heb pas sinds 1 december 2010 een uitkering?
Hoe kan dat?
En normaal krijg je toch pas in mei vakantiegeld. Krijg ik dan opnieuw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk dt ze te vroeg zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vast een foutje,
toch even proberen uit te zoeken even bellen dus
hoe het zit want ander loop je toch kans het terug te moeten betalen en dat zou zonde zijn
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik bel is de kans alleen maar groter dat ik het terug moet betalen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor marius. Als je terug moet betalen weten ze je altijd te vinden, en snel ook. Veel sneller dan wanneer jij geld van de soos tegoed hebt.
capthavoc
13 jaar geleden
het is verleidelijk,het geld te houden maar ze weten je altijd wel te vinden en het is beter het kwijt te raken zonder het aan te raken dan het uit te geven en dan toch weer terug te moeten geven daar doe je echt weer maanden over
dan baal je pas echt
Ik zou niet weten waarom maar ik kan je wel als tip meegegeven dat je het
Geld liever opzei kan zetten en als ze het terug willen heb je het geld tenminste nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was meteen al op, eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahh jij dacht mooi meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dan heb je straks een vet probleem. Ga je maar vast inlezen over schuldsanering.
Normaal gesproken krijg je bij je betaling eind mei ook je vakantiegeld uitbetaald over het voorgaande jaar (dus juni 2010 - mei 2011, of in jouw geval dec 2010 - mei 2011). Het totaalbedrag tot en met de laatst betaalde maand kun je op je uitkeringsspecificatie zien.
Had je eerder al een uitkering? Dan kan het een verrekening zijn, want de wegen van de Sociale Diensten zijn soms ondoorgrondelijk (zo staat bij mijn uitkering altijd "restbetaling", wat nog niemand me heeft kunnen uitleggen).
Als je het niet kunt plaatsen: bel de soos, want het kan ook zijn dat ze een verkeerd rekeningnummer gebruikt hebben bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger maakten alleen mensen fouten. Nu krijgt het systeem de schuld. Lekker makkelijk.
De uitkerende instantie is wettelijk verplicht, ook na vele jaren, om het te veel uitgekeerde geld terug te vorderen.
Dus van fouten van het systeem (=uitkeringspersoneel) kun je niet profiteren.
Ook als jij als ontvanger niet kon weten dat het fout is.
Als je het zelf aankaart bij de betreffende wethouder en zegt dat je het geld als een geschenk van hem zag, zal hij/zij je wellicht zijn/haar erkentelijkheid betonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja? En dan mag je het houden?
wat naief.. ;-)
Waarschijnlijk heb je dat nog tegoed over dat tijdvak. Maak het niet op,maar laat het op de bank staan. Als men er achter komt, dat het een fout was,heb je het tenminste nog.