Foto flitser opvragen

14 maanden geleden geflitst voor 30km te hard. Kan ik de foto nu nog opvragen? Zo ja, wat komt erbij kijken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

in duitsland?:P sta jij er ook op.ik weet niet of dat in nederland ook is.maar je kan het proberen.maar was jij het niet dan?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik zie dat het een onzinnige antwoord is.sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het kan,is mij niet bekend,echter als U twijfelt en méér dan 75% zeker weet,dat het niet klopt zou U toch gewoon het bewijs moeten kunnen ontvangen. Zo niet,dan de reden vragen. Als men dat niet doet..eisen om alsnog die foto te willen ontvangen en aangeven,dat U zich van die bewuste dag ,tijdstip niks meer kan herinneren.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via de wet openbaarheid van bestuur zijn ze verplicht om mee te werken aan het verstrekken van dergelijke gegevens. Het kan natuurlijk zijn dat de gegevens nadat je de schikking betaald hebt zijn verwijderd, maar daar zul je dan netjes antwoord van krijgen. Of het in het kader van de boete / schikkingsvoorstel nog iets uithaalt betwijfel ik, maar je kunt het altijd vragen. Zoek maar eens op 'WOB verzoek boete'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees hieruit dat je na 14 maanden pas een acceptgiro in de bus hebt gekregen. Hoewel zo'n feit wettelijk pas na 5 jaar verjaart heb ik toch een advies voor je.
Maak bezwaar met de volgende tekst:

Ik maak bezwaar tegen deze schikking aangezien het tijdsverloop tussen de vermeende overtreding en de ontvangst van de acceptgiro dermate lang is dat ik me de overtreding niet goed meer kan herinneren. Hierdoor voel ik me geschaad in mijn verweer.

Zelf heb ik daar ook eens "succes" mee gehad, het betrof toen een tijdsverloop van ongeveer 9 maanden.
Let wel, je hebt juridisch geen poot om op te staan, maar ik zou het zeker proberen.