Heeft het nut om een duurdere lening af te betalen door een nieuwe goedkopere lening af te sluiten? Wat zijn de mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

als de boete betaling niet te hoog is en de nieuwe lening tegen een vele aantrekkelijkere rente dan is het de moeite waard. Het beste blijft toch wel buiten een hypotheek om geen kredieten aan te gaan. Krediet is en blijft ontzettend duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heeft zin, mits de lening werkelijk goedkoper is. Dus inclusief eventuele boeterente, afsluitkosten en verplichte verzekeringen. Bereken zorgvuldig de totaalkosten van de nieuwe en oude lening, zodat je een juiste keuze kunt maken.

Succes.
paulus811
14 jaar geleden
Let er ook op dat er veel reclame wordt gemaakt met absurd lage rentes die slechts de eerste drie of zes maanden gelden.

Daarna schiet de rente veelal omhoog. Goedkoop blijkt dan - als je niet goed oplet - duurkoop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je goed voorlichten en zoek naar evt. addertjes onder het gras. Kijk anders eens op de site van Radar, Independer of de Consumentenbond. Zij zijn objectief en betrouwbaar. Kijk of je daar antwoord op je vraag kunt krijgen.

Ga niet op het rentepercentage alléén af. Kijk ook naar de looptijd. boetevrij extra aflossen, ed. Als je huidige lening nog een jaar loopt en je gaat een nieuwe aan voor meerdere jaren, moet je overwegen of je dat wenselijk vindt.

Een uurtje rekenen en uitzoeken loont hier absoluut de moeite!