Wat is het nadeel van een A-codering bij het BKR?

Ik verkoop mijn huis met schuld (13.000). Bij mijn hypotheekverstrekker de restschuld aflossen heeft tot gevolg dat ik een A codering bij het BKR krijg voor 5 jaar. Ik verwacht het binnen anderhalf jaar af te lossen.

Wat heeft dit tot praktische gevolgen (buiten dat het lastig kan zijn een nieuwe hypotheek af te sluiten?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat je problemen kan krijgen met andere leningen, kopen op afbetaling en abonnementen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De A staat voor achterstand als je het afgelost hebt word een H van herstel.

In de toekomst zal een geld verstrekker kritisch hierna kijken, meer info zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ons vorige huis ook met een schuld verkocht, echter konden we in de nieuwe hypotheek het bedrag meefinancieren zodat wij geen schuld hebben. We zijn wel bij dezelfde hypotheekverstrekker gebleven.
Misschien voor jou ook een optie? Heb je in ieder geval geen BKR registratie meer.
Je moet natuurlijk wel voldoende ruimte in je inkomen hebben.