Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Particulier of Bedrijf?

Ik heb samen met een vriend van mij een website, genaamd Truck-Fotos.nl. Ik heb aan de Kamer van koophandel gevraagd wat de mogelijkheden zijn om een B.V. te beginnen maar volgens hun hoef ik geen kvk-nummer aan te vragen. Is Truck-Fotos.nl Particulier of een Bedrijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang je niet als bedrijf geregistreerd staat bij de kvk, ben je particulier.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn een aantal criteria om te bepalen of jullie een onderneming hebben. Zie de bijlage. Let erop: het is dus niet de kamer van koophandel die bepaalt of jullie een onderneming hebben, maar de belastingdienst. Bekijk die criteria en dan kan je inschatten of jullie een onderneming bedrijven. Het is dus meer dan alleen het maken van omzet door bijvoorbeeld advertenties op een (hobby)site te verkopen.

Mocht je een ondernemer zijn, dan ga je bepalen welke rechtsvorm van toepassing is. Omdat jullie samen in de onderneming zitten zijn de voornaamste keuzes een Vof (vereniging onder firma) of een besloten vennootschap. De keuze hiervoor is afhankelijk van heel veel factoren die al op veel plekken op het internet besproken zijn. (Je kan ze vast ook in de geschiedenis van goeievraag.nl vinden).

Dus: bepaal of je ondernemer bent en zo ja, bepaal welke rechtsvorm. Een BV hoeft niet altijd het voordeligste te zijn.

Mijn inschatting is overigens dat jullie geen onderneming zijn. Maar daar kan ik me natuurlijk in vergist hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding