hoeveel geld word er in totaal in een jaar aan boetes opgelegd door het cjib?

Toegevoegd na 19 minuten:
Opgelegd = innen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

0,0

Het CJIB legt geen boetes op, het is het incassobureau van de overheid en int slechts de boetes voor de overheid. Het is niet de taak van een incassobureau om zelf boetes op te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ klopt, maar ik denk niet dat de vraagsteller dat bedoelde ;-)
Je vraag klopt niet helemaal maar ik begrijp wat je bedoeld, het cjib heeft vorig jaar 11.285.478 transacties de duur uit gedaan, als je nou het gemiddelde pakt op € 100,00 dan leert een simpel rekensommetje dat dit € 1.128.547.800 dus ruim een miljard is.

Toegevoegd na 4 minuten:
correctie: transacties de duur uit gedaan, moet zijn:

de deur uitgedaan, het inningspercentage bedroeg trouwens 95,6% dus denk maar niet dat ze je gauw vergeten!

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb mijn dag niet: het moet zijn het cjib heeft vorig jaar 11.285.478 zaken afgedaan, hieronder kunnen ook zaken begrepen zijn van voor 2010. Het gemiddelde wat ik neem is een eigen schatting, maar zal vermoedelijk hoger zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje! Dat is toch niet normaal?
Wat doen ze allemaal met dat geld?
Ceeve
12 jaar geleden
Van alles, ik neem aan het meeste voor verkeersmaatregelen,flitspalen, wegenonderhoud, en daarmee verbandhoudende zaken, maar of dat per se moet dat weet ik zo niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 11 miljoen zijn dan nog alleen maar de Wavh-transacties
(simpele verkeersovertredingen). Maar het Cjib doet veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet dat 1 dodelijk ongeval op de Nederlandse wegen, dat dit de staat gemiddeld 1 miljoen kost, kan je nagaan hoe snel ze er weer af komen. En denk aan onderhoud rijkswegen, tunnels en viaducten. Dan is een miljard echt niet belachelijk veel.