mijn contract wordt vanaf 1 nov. niet meer verlengt ben ik nu verplicht om een WIJ uitkering aan te vragen of heb ik recht op WW?

Ben 2 jaar achter elkaar aan het werk geweest bij het zelfde bedrijf. heb 2 keer een jaarcontract gekregen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste Kelvinklein,

Als je werkloos wordt kun je een WW-uitkering aanvragen. Je hebt recht op WW als je in de 36 weken voordat je werkloos werd ten minste 26 weken hebt gewerkt. Je krijgt dan sowieso een basis-WW van 3 maanden.

Heb je in de afgelopen 5 jaren minstens 4 jaren gewerkt? Dan heb je recht op verlenging van je WW. Hoe lang je WW krijgt is afhankelijk van je arbeidsverleden. Alle jaren waarin je minstens 52 dagen hebt gewerkt geven recht op 1 maand WW. Er is wel een maximum van 38 maanden.

Beoordeelt UWV dat je geen recht op WW hebt? Of stopt je WW na een aantal maanden, en heb je nog geen ander werk gevonden? Dan kun je alsnog een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente. Ben je jonger dan 27 jaar? Dan krijg je geen bijstand maar een WIJ-uitkering.

Op onze website vind je actuele informatie over de berekening van het recht op WW: http://bit.ly/ia9ZpY.

Op de website van het Werkbedrijf kun je een inschrijving als werkzoekende en een aanvraag voor de uitkering doen: http://bit.ly/qMhpcs.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt gewoon recht op ww maar je moet je wel inschrijven bij het CWI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NU direct via werk.nl alles aanvragen (als je een DigiD hebt), want die hele WW-procedure duurt lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat kelvinklein ook wil weten hoe lang hij maximaal ww kan krijgen.
Sinds eind 2009 is CWI niet meer zelfstandig maar onderdeel van het Uwv (Werkbedrijf UWV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu al gaan solliciteren!